Workshops georganiseerd door Scouting Regio Weert

Team trainingen van Regio Weert is druk bezig geweest. Vanaf 9 april aanstaande gaan we weer starten met een nieuwe reeks trainingen vanuit de regio. We hebben dit keer ook weer een leuk aanbod dus geef je snel op (voor 6 april). Voor het opgeven klik je op de volgende link en volg je de instructies in SOL:

Wanneer? 9 april 2019
Waar? bij Scouting Hubovra, Boshoven
Wat? Kampvuurverhalen
Hoe bouw je een verhaal rondom het kampvuur op? Wat heb je nodig voor een verhaal waar jaren later nog over gesproken. Laat je hierin mee nemen tijdens deze workshop.

Wanneer? 10 april 2019
Waar? bij Scouting St. Job, Leuken
Wat? Calamiteiten op weekend/kamp

Waar moet je allemaal rekening mee houden als je op weekend gaat? Wat voor calamiteiten kunnen optreden en hoe kan je je hier op voorbereiden.

Wanneer? 18 april 2019
Waar? bij Scouting Tungelroy
Wat? Weekendvaardigheden zoals tent opzetten, gasfles, kooktoestellen
Ga jij met je speltak kamperen en wil jij de basis vaardigheden eigen maken zoals tent opzetten (patrouilletenten, commandotenten, dikke Bertha???) gasfles aansluiten (en waar moet je op letten), aanhangwagen laden en afbinden  etc. kom dan naar deze workshop.

Wanneer? 7 mei 2019
Waar? bij Scouting Hubovra, Boshoven
Wat? Programmeren

Hoe organiseer ik een programma, hoe hou ik rekening met diversiteit, hoe hou ik rekening met de inbreng van de jeugdleden, thema’s etc.

Wanneer? 8 mei 2019
Waar? bij Scouting Tungelroy
Wat? Scouts Online (SOL)
De basismogelijkheden van SOL worden onder de aandacht gebracht. Je leert hoe je een evenement (bv weekenden/kampen) moet aanmaken waarbij de leden zich kunnen inschrijven via SOL.

Wanneer? 16 mei 2019:
Waar? bij Scouting Nederweert
Wat? Scouting Escaperoom maken
Bij deze praktische workshop krijg je de handvaten voor het opzetten van jouw eigen Escaperoom. Er komen meerdere leuke voorbeelden van puzzels aanbod en tips voor het maken van een Escaperoom voor verschillende leeftijden.

Wanneer? 21 mei 2019
Waar? bij Scouting Keent-Moesel
Wat? Sjorren op hoog niveau
Na de basisvaardigheden van timmersteek, kruissjorring en driepootsjorring wil je met je speltak je vaardigheden op een hoger niveau brengen. Bijvoorbeeld door het bouwen van een toren.

Workshops georganiseerd door Scouting Regio Weert